czwartek, 24 października 2013

Dzień Dobry, Kocham Cię!

Dziś rano dostałam sms-a od siostry "Dzień Dobry :) Kocham Cię" i od razu nasunęło mi się skojarzenie: "Dzień Dobry, kocham Cię już posmarowałem Tobą chleb"

no i za chwilę na FB pojawił się link z utworem Strachy na Lachy - od mojej siostry. Dzięki siostra! 



Miałam napisać, że słowa tego utworu są świetne i bardzo w duchu NVC. Ale nie! Napiszę, że JA SŁYSZĘ zdania w duchu NVC, czyli porozumienia bez przemocy. Czyli słyszę w nim empatyczne zdania takie jak:

"by to pierwsze chciało słuchać, co mu to drugie powiedzieć chce do ucha"   ...

a od siebie dodam, że słuchanie to podstawa empatii i warto słuchać:
  1. siebie samego
  2. drugiego człowieka (też tego małego)
  3. siebie na wzajem

"że po mej głowie, czasem się ich boję, 
chodzą słowa nie do powiedzenia, nie do powiedzenia"...

oj chodzą, chodzą ... a kiedy chodzą to, chcę pamiętać, by zwolnić, pomyślę, czego potrzebuję i znaleźć taką strategię, która będzie wzbogacała moje życie i życie drugiego człowieka. Tak łatwo mi się teraz pisze. Nie jest to jednak takie proste w realu, choć czasami się udaje, a trening czyni mistrza, więc ja się nie poddaję i próbuję. I chodzi tu o każdą sferę życia matki, o każdą relację, która wpływa na moje życie, czy to z dużym czy małym człowiekiem, z samym sobą, czy z drugim.

"bo gdy siedzi człek samemu z czarnymi myślami
człowiek rzuca słuchawkami, rzuca słuchawkami"...


no czasami ma się ochotę rzucać słuchawkami i boimy się zadzwonić do bliskiej osoby, "by jej nie martwić". A może by tak nie zakładać od razu, że wiemy, co ta osoba pomyśli i czego chce. A może właśnie poczuje się wyjątkowa, bo my chcemy podzielić się kawałkiem swojego życia właśnie z nią, może w ten sposób pokażemy, że ta osoba jest dla nas ważna, że jej ufamy i zaspokoimy jej potrzebę wzbogacania naszego życia. Przy okazji dostaniemy wsparcie i zostaniemy wysłuchani. A jeśli nie, to ok, droga się nie kończy, szukajmy innej ścieżki.

TAK WIĘC CZUJĘ WDZIĘCZNOŚĆ, BO JESTEM I JEST DRUGI CZŁOWIEK


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz