wtorek, 9 kwietnia 2013

Rozszerzanie diety niemowląt

Jestem mamą już starszych dzieci, czasem jednak spotykam się z pytaniami mam, które mają niemowlęta, o to co i kiedy dzieciom wprowadzać. Pomyślałam więc, że polecę w tym poście coś, co może naprowadzić i pomóc w podjęciu decyzji. Oczywiście najważniejsze jest dietę dziecka rozszerzać małymi krokami. Wprowadzić jeden produkt i obserwować jak maluch zareaguje. Odczekać 2-3 dni i może znowy coś innego. Przeczytałam kiedyś, że warzywa i owoce gotowane (parowane) są łatwiej trawione niż te surowe.

Co, moim, zdaniem warto dodać do ulubionych i z czego ja sama korzystam:







Ponieważ na pomysł wpadłam dziś rano, więc nie ma tego zbyt dużo, zwłaszcza, że zamierzam za chwilę ugotować zupę z czerwonej soczewicy i czas mnie goni.

Tak więc z czasem będzie więcej :)

A od siebie polecam kaszę jaglaną, bezglutenową i bogatą w składniki odżywcze. Moja siedmioletnia córka zjada ją gotowaną na wodzie z dodatkiem soku owocowego własnej roboty i odrobiną mleka.

A to coś dla starszych, bo orzechy ciężkostrawne.
Ostatnio jadłam kaszę jaglaną ugotowaną na wodzie, z dodatkiem suszonych owoców i orzechów a pod koniec dolałam do niej świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy. Można swoje potrawy oczywiście modyfikować według własnego uznania.

Przepis, przeze mnie odrobinę zmieniony, znajdziecie tutaj:


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz